ROERMOND
– Zichtbaar zijn als ondernemer kan verschillende voordelen
opleveren. Zo kan het zorgen voor meer naamsbekendheid, meer klanten
en uiteindelijk ook een groei in jouw bedrijf. En dat is natuurlijk
wat je graag wil zien als ondernemer.
Hoe
zorg je er eigenlijk voor dat je als lokale ondernemer beter
zichtbaar kan worden in Roermond en wat zijn de meest efficiënte
methodes? We zetten hieronder een aantal tips voor je op een rij.
Tip 1: Buitenreclame
Wil je jouw bedrijf graag op een bepaalde plek laten opvallen, bijvoorbeeld in Roermond, omdat jouw doelgroep hier zit? Dan is het belangrijk om te werken aan je lokale zichtbaarheid. Een goede manier die je hierbij kan helpen , is het inzetten van buitenreclame.
Buitenreclame Roermond kan een hele efficiënte manier zijn om op te vallen in deze stad.
Een
voorbeeld van buitenreclame is lichtmastreclame, waarbij een
lantaarnpaal wordt gebruikt waar een reclamebord van jouw onderneming
aan kan worden bevestigd. Ideaal op een drukke weg in Roermond zoals
de Koninginnelaan, waar dagelijks talloze mensen langskomen.
Daarnaast kun je ook denken aan rotondereclame, waarbij de naam van
jouw bedrijf zichtbaar wordt op een rotonde met behulp van een
reclamebord. Je zou ook kunnen denken aan reclameklokken,
bijvoorbeeld bij het station in Roermond.
Of
je nou rijdt, loopt of fietst door Roermond: iedereen komt zo in
aanmerking met jouw bedrijf. Het valt op, en dat is natuurlijk wat je
wil bereiken om beter zichtbaar te worden. Daarnaast kun je ook via
deze weg vertrouwen opwekken en een betere naamsbekendheid opbouwen.
Je kunt buitenreclame in Roermond realiseren via
NPB Media.
Tip2: Online marketingVeel
mensen zitten tegenwoordig op het internet en de kans is groot dat
ook jouw doelgroep zich op deze plek bevindt. Het inzetten van online
marketing kan dus ook zeker een efficiënte manier zijn om lokaal
meer zichtbaar te worden, waarbij je dus het internet gebruikt om
jouw bedrijf te promoten. Een voorbeeld van online marketing is het
inzetten van social media, waarbij je een bericht kunt plaatsen over
een nieuw product, een tip of een ander nieuwtje waar jouw doelgroep
op zit te wachten. Ook een advertentie in Google - ook wel SEA
genoemd - of organisch beter scoren in de zoekmachine met behulp van
zoekmachineoptimalisatie - ook wel SEO genoemd - valt onder online
marketing.
Er
zijn ook in de online marketingwereld manieren om lokaal aan je
zichtbaarheid te werken. Zo kun je bijvoorbeeld lokale SEO toepassen.
Maak bijvoorbeeld een bedrijfsprofiel in Google aan, waar mensen jouw
bedrijf eenvoudig en snel via Google kunnen vinden. Daarnaast kun je
ook denken aan lokale linkbuilding. Ook via socialmediakanalen zoals
Facebook kun je lokaal jouw bedrijf zichtbaar maken.
Tip 3: Offline marketing
Naast
buitenreclame en online marketing, zou je ook kunnen denken aan
offline marketing. Offline marketing is eigenlijk het promoten van
jouw bedrijf, zonder dat er internet aan te pas komt. Dit is namelijk
bij online marketing wél het geval, waarbij je marketing uitvoert
voor jouw bedrijf via het internet zoals hierboven al werd benoemd.
Een aantal voorbeelden van offline marketing is het verspreiden van
flyers, brochures of een advertentie in de krant. Dit is natuurlijk
ook weer ideaal als je lokaal zichtbaar wil worden: met bijvoorbeeld
een advertentie in de lokale krant van Roermond kun je zeker jouw
doelgroep aanspreken.
Je
kunt de bovenstaande opties natuurlijk ook combineren met elkaar.
Deze methodes kunnen elkaar namelijk versterken. Op hoe meer plekken
je zichtbaar bent, hoe meer je gaat opvallen en hoe meer mensen jouw
bedrijf gaan onthouden. Houd natuurlijk wel rekening met jouw
doelgroep: wie wil je bereiken en waar zijn ze te vinden? Vervolgens
kun je werken aan jouw zichtbaarheid én jouw bedrijf laten groeien.