Gemeente verbetert dienstverlening met nieuwe aanpak meldingen

13 apr , 20:00 Gemeentenieuws
naamloos
Gemeente Roermond

ROERMOND - Als er iets niet werkt, kapot is of overlast veroorzaakt in de openbare ruimte, kunnen inwoners dit melden bij de gemeente. Om de dienstverlening te verbeteren heeft de gemeente de aanpak van ‘meldingen openbare ruimte‘ slimmer georganiseerd.

Niet alleen kunnen inwoners voortaan ook via de app ‘ZoGemeld’ gemakkelijk meldingen doorgeven, ook handelt de gemeente de meldingen nu helemaal digitaal af, waardoor het proces sneller is dan voorheen.

Direct oppakken
Niet alleen voor de melder is het eenvoudiger geworden om te melden, vooral het direct digitaal oppakken en afhandelen van de melding door de buitendienstmedewerker versnelt de aanpak. Deze medewerkers werken sinds maart met deze nieuwe aanpak. Ze zijn toegerust met een tablet om de meldingen zelf uit te lezen en de afhandeling te doen. 

Transparant
Inwoners kunnen overigen nog altijd via telefoon of website meldingen doorgeven. Maar via de app 'ZoGemeld' kunnen inwoners nauwkeurig de locatie van de melding doorgeven en een foto toevoegen. De melding komt direct bij de juiste medewerker terecht, die in het systeem aangeeft als hij de melding oppakt. Als de melding is afgehandeld, geeft de medewerker dat ook in het systeem aan. De melder ontvangt dan de mededeling dat de melding is opgepakt en afgehandeld. Met ‘ZoGemeld’ kan de inwoner de stand van zaken van zijn melding zelf volgen. Dit maakt de aanpak van de meldingen transparant en goed te volgen.