Retail innovation Centre en INretail organiseren groot inspiratie webinar voor Limburgse retailers

Foto:

“De Limburgse Retail sector bevindt zich momenteel in een fase waarbij ondernemers hun formule scherp tegen het licht hebben moeten houden om te kunnen overleven in deze bizarre omstandigheden”

zegt wethouder Angely Waajen van de gemeente Roermond en voorzitter van de stuurgroep Retail Innovation Centre Limburg (RIC). Het online retail event, wat het RIC in samenwerking met INretail organiseert, zal dan ook praktisch en actueel worden ingezet. “Het moet vooral ook een positieve boodschap zijn, we willen de retailer concrete handvatten bieden om zelf mee aan de slag te gaan” aldus Waajen. Het programma speelt in op ‘Story telling / selling & doing!’ voor de fysieke retailer. Dat online belangrijk is, is duidelijk. Maar hoe zit het met de basis? Wat is het DNA van je winkel, wat is je passie en wie is je klant? Hoe zit het met de “klantreis”? Het online event kijkt naar andere branches, wat we daarvan kunnen leren en wordt gecombineerd met regionale voorbeelden en tips waar de ondernemer direct mee aan de slag kan.

Efteling als inspiratie voor winkelbeleving

Tijdens dit event leren retailers van de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid van de Efteling (winnaar meest klantvriendelijke onderneming 2019). Er wordt direct een vertaling gemaakt naar wat je in je eigen winkel anders of beter kunt doen. Het online retail event ‘De wondere wereld van jouw winkel’ vindt plaats op maandag 16 november van 19.00 – 20.30 uur.

 Een dag waarop we elkaar opnieuw ontmoeten in het nieuwe normaal, van elkaar leren én mooie verrassingen voor je hebben. Tot de 16e!

Over het Retail Innovation Centre:

Het RIC, een initiatief van de Gemeente Roermond, MKB Limburg, Gilde opleidingen, Provincie Limburg en Zuyd Hogeschool, is hét kennis- en expertise centrum voor retail innovatie in Limburg waar ondernemers, onderwijs en overheid samenwerken.

Het RIC is een one-stop-shop voor retail innovatie. Ondernemers kunnen er terecht voor informatie, succesvolle praktijkvoorbeelden, grasduinen in vakliteratuur en er worden brainstormsessies, workshops en bijeenkomsten georganiseerd. De ondernemersbehoefte is leidend voor de inhoud van de activiteiten.