Woensdag 23 april is het hoofdsponsorschap van Albert Heijn Heerschap voor het Bevrijdingsfestival Limburg officieel ondertekend door algemeen directeur Alex Carol en voorzitter Maarten Uyterwijk.
Albert Heijn Heerschap is daarmee een van de hoofdsponsors van het festival dat plaatsvindt in Roermond op maandag 5 mei.
Alex Carol en Maarten Uyterwijk hebben samen hun handtekening onder het sponsorcontract gezet.
Alex Carol vertelt: ‘’We vinden maatschappelijk en lokaal ondernemen erg belangrijk. Sinds twee maanden zijn we met twee Albert Heijn Heerschap supermarkten gevestigd in Roermond (aan de Godsweerdersingel en Schaarbroekerweg op het Retailpark) en willen we ook een steentje bijdragen aan deze regio. Vanuit de waarden van ons Limburgse familiebedrijf, dat is opgericht in 1966, geven we graag iets terug aan gemeenschap en we hopen natuurlijk dat de gemeenschap op hun beurt weer de boodschappen bij ons doet. Op die manier kunnen we als lokale ondernemer het verschil blijven maken in het Limburgse cultuur- en verenigingsleven.’’
Ambachtelijke vlaai van Bakkerij Heerschap
Naast een financiële bijdrage worden er ook heerlijke vlaaien uit eigen bakkerij, Bakkerij Heerschap, gesponsord waar zowel sponsors op de sponsorboot als bezoekers van het festival gebruik van kunnen maken. Op het Plein van de Vrijheid kan er namelijk tijdens het speeddaten met Nederlandse veteranen genoten worden van een lekker stukje ambachtelijke vlaai uit Limburg.
Maatschappelijke betrokkenheid
Heerschap Groep viel eerder al op door hun actieve rol in de samenleving. Zo ontving het bedrijf uit Nederweert de Konnekt'os MVO award Midden-Limburg 2024-2025. Hiermee mag het bedrijf zich twee jaar lang de meest inclusieve werkgever van Midden-Limburg noemen.
Daarnaast werden twee supermarkten in 2023 en 2025 bekroont met de titel ‘De beste Albert Heijn winkel van Nederland’.