Na 4 jaar continue sterk groeien heeft het platform van de stad, We Are Roermond, een belangrijke mijlpaal bereikt. Het online platform heeft namelijk met de website meer dan 1 miljoen unieke bezoekers mogen informeren en inspireren over alles wat er in Roermond te beleven is. Het succes van het online platform is te danken aan de goede samenwerking en betrokkenheid van de binnenstadondernemers en de stakeholders: Stichting BIZ Binnenstad Roermond, de Gemeente Roermond en Stichting Citymanagement Roermond. Ondertussen groeit het platform gestaag door, bijvoorbeeld dankzij een speciale Duitstalige versie en een ‘zakelijk zusje’ waarmee Roermond stadsbreed gepositioneerd wordt als ideale woon, werk, leer en amuseerstad.
Online platform voor én door de stad
We Are Roermond is eind 2018 opgericht met als doel: de bezoekers en inwoners informeren over alles wat er in de binnenstad speelt. Het platform is compleet en actueel: alle binnenstadondernemers (winkels, horeca, hotels) staan erop. Op het platform vind je bovendien niet alleen de ondernemers zelf, ook alle evenementen, parkeergelegenheden en speciale campagnes die samen worden bedacht en uitgerold staan op We Are Roermond. Dit is terug te zien in de websitestatistieken, die duidelijk laten zien dat de online bezoeker zoekt naar We Are Roermond als hij op zoek is naar de winkels, restaurants en evenementen van de stad. Deze bezoeker is trouwens van alle leeftijden, want de verdeling tussen de verschillende leeftijdsgroepen is keurig verdeeld. De jongere bezoekers tussen de 18 en 25 jaar bieden nog de meeste groeikansen. Tegenwoordig verwelkomt het online platform dagelijks meer dan 2000 unieke bezoekers, een getal om trots op te zijn gezien het formaat van Roermond als middelgrote gemeente.
Van binnenstadplatform naar stadsbreed platform
Terwijl het platform in de loop der jaren steeds populairder is geworden, is het nu vooral ook veel uitgebreider. We Are Roermond heeft inmiddels een eigen Duitstalige website inclusief stadsbrede partners zoals het Retailpark, tuincentrum BijSTOX, meubelzaak Den Elzen en Designer Outlet Roermond. Het is niet simpelweg een vertaalde versie, maar een website die technisch en tekstueel door een ‘Duitse bril’ is bekeken en geschreven. Ook hier worden flinken stappen gemaakt. Was de Duitse websitebezoeker tot vorig jaar goed voor 13% van het totaal, inmiddels is al 1 op de 4 (25%) bezoekers uit Duitsland afkomstig. Met het zakelijke platform We Are Roermond Wonen & Werken zetten de stakeholders samen met 11 grote werkgevers (waaronder Smurfit Kappa Roermond Papier, Laurentius Ziekenhuis en Sekisui Alveo) de stad ook op de kaart als aantrekkelijke woon- en werkstad. Het doel? Niet alleen mensen interesseren voor een shoppingtrip maar ook om Roermond te overwegen voor een mooie loopbaan bij een van de vele werkgevers of als vestigingsplek om te wonen. Alle betrokken partijen gaan de komende jaren gestaag door met We Are Roermond als stadsbreed online begrip voor Roermond.