Retail Innovation Centre (RIC) gaat verder met innovatie labs

Foto:

Het RIC kiest voor een nieuwe koers. De 4 programmalijnen worden losgelaten en middels het inzetten van innovatielabs worden vraagstukken van de retail ondernemers actief opgepakt. In het RIC nieuwe stijl gaan we voornamelijk aan de slag met retail innovatie labs. In deze labs onderzoeken ondernemers, studenten, overheid en stakeholders concrete vraagstukken of real life casussen die leiden tot praktische en breed te implementeren oplossingen.

De afgelopen jaren stonden in het teken van inspireren, verbinden, motiveren en leren. Daarmee is een solide basis gecreëerd waardoor de komende jaren de focus kan komen te liggen op de daadwerkelijke toepassing van innovatie en het gezamenlijk werken aan concrete stappen naar een toekomstbestendige retail.

Het eerste lab met als onderwerp Online Versnellen start in maart in Roermond en is opgezet in samenwerking met Citymanagement Roermond op basis van een behoeftepeiling onder meer dan 100 Roermondse ondernemers. Onder begeleiding van een lab coördinator van het RIC gaan we met een groep van 4 tot 5 ondernemers aan de slag met de volgende vraag: Hoe kunnen retailers de juiste keuzes maken om hun online zichtbaarheid te vergroten op basis van de uitwerking van de bouwstenen voor online retail strategie. Aan het eind van het lab (bestaande uit drie sessies en een flinke dosis huiswerk) hebben ondernemers de doelstellingen voor de online zichtbaarheid / vindbaarheid scherp en weten ze welke stappen genomen moeten worden om ze te realiseren.

De labsessies zullen plaatsvinden op verschillende locaties (o.a. Citymanagement Roermond, op locatie bij ondernemers en het iXperium). Door deze koerswijziging is de locatie in de binnenstad niet meer relevant en zal het RIC deze ook niet aanhouden.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen