Basisschool De Stapsteen en Scholengemeenschap Sint Ursula erkend als Apple Distinguished Schools

Foto: Michal Jarmoluk via Pixabay

Roermond – Angela Hokstam – Openbare basisschool De Stapsteen en Scholengemeenschap Sint Ursula, beiden gevestigd in Roermond, zijn erkend als Apple Distinguished Schools voor de periode 2019-2022. Beide scholen hebben dit te danken aan de innovatieve manier van werken, met de iPad als didactisch leermiddel. Een Apple Distinguished School is een zeer unieke certificering voor PO- en VO scholen. Het is een bijzondere en selecte wereldwijde groep van innovatieve scholen. Er zijn op dit moment vier scholen (Openbare basisschool De Stapsteen als enige PO-school en drie VO-scholen) in Nederland die dit predicaat toegekend hebben gekregen.

Het Apple Distinguished Program, (waar de Apple Distinguished Schools een onderdeel van zijn) is exclusief voor scholen die voldoen aan de criteria voor onderwijsinnovatie, leiderschap en educatieve excellentie van Apple. Door het gebruik van deze technologie staat de creatieve verwerking van kennis voorop.

Arno Frencken, directeur van De Stapsteen:

“Juf Liesbeth Heijman heeft – als coördinator Onderwijs & Innovatie en ICT op De Stapsteen, de school begeleid in dit hele traject. Wij zijn trots op de prestaties van het team, maar zonder juf Liesbeth was dit succes niet mogelijk geweest. De school is onlangs gestart met de pilot digitaal rapportfolio.

Sint Ursula Horn heeft in 2017, voor het eerst de erkenning Apple Distinguished School gekregen. Om een succesvolle verlenging van deze erkenning te krijgen heeft de school moeten laten zien, dat ze verder zijn gegaan met het innoveren en de invoering van iPads in het onderwijs. Hiervoor heeft de school een zware selectieprocedure moeten doorlopen. Inmiddels heeft de school 48 Apple Teachers en vier Apple Distinguished Educators. Dit zijn individuele erkenningen voor docenten, die hebben bewezen onderwijs op een innovatieve manier te kunnen inrichten met behulp van mobiele technologie.

”De iPad is een krachtig- en dynamisch leermiddel en verhoogt de betrokkenheid van leerlingen bij de inhoud van een leergebied” zeggen Mark van de Mortel (Onderwijskundig leider “activerende didactiek met behulp van een iPad” en teamleider VMBO-T) en Vivian Verstappen (Innovatiecoach technologie en docente natuurkunde).

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen